Goed Kijken !




Ik kreeg dit artikel opgestuurd door Jacqueline de Nijs. Een leuk stukje van Bas Husslage waar ik ook in genoemd word, leuke verrassing!



http://citymarks.org

Papieren hondjes bijten niet
Klein spookje, spookt in de Leidsestraat A'dam


Herfst sonnate

Een fossiel hoofd draait ernstig naar links, maar niet naar rechts
Blij bolletje draad rolt in de wind over de straat



Zielige Roos voor kunstproject De Zielige Plant
Vogels rennen uit opgedroogde regenbui



Wat Zijn City Marks?


Er zijn allerlei markeringen in de stad die opvallen. Gebouwen, beelden, trams, auto’s, bomen , hekken, etc. Maar mijn oog viel ineens op hele kleine markeringen , een snoep papiertje in een plasje water leek op een tropische vis . Een stuk kauwgom was een steigerend paardje en een achtergelaten papiertje een bootje dat weg voer op de keien in Maastricht. Waar ik ook liep, mijn aandacht werd ineens getrokken door putdeksels en verharde kauwgom,verregende kindertekeningen, patronen in stenen en andere marks, ik noemde ze City marks. In verschillende buurten, steden en landen kwam ik erachter dat elke buurt, stad & land zijn eigen cultuur in City marks heeft. Door de manier waarop een stad of dorp wordt gebruikt, bestraat en bewoond.


Men verbaasde zich over mijn oog voor deze details en men wilde wel eens met mij op stap om samen te fotograferen. Dit werd de Digitale Jutterstocht ! Inmiddels werken we met een  team en is de naam van ons bedrijf City marks. Naast deze digitale jutterstochten maak ik autonoom  werk en bedenken we nieuwe concepten zoals City mark Thang-ka’s en  City mark Memories.



Comments

Popular Posts