City Marks: Kunst in de Supermarkt. "Cha, cha , cha wat zullen we eten?"

Ken je deze tune nog? De groenteman had elke dag een nieuw recept. Wij hebben ook een bijzonder recept. Ken je deze tune nog? De groenteman had elke dag een nieuw recept. Wij hebben ook een bijzonder recept. 

Cha, cha , cha, wat zullen we eten?
“Vandaag heb ik meegenomen spruitjes, postelein en een lekker kruimig aardappeltje o ja en een haaknaald. Dan zult u zeggen maar groenteman wat doet u dan met die haaknaald. Nou mevrouwtje dat zal ik u vertellen . Ik ga een recept maken dat mijn overgrootmoeder al maakte voor het hele gezin op speciale dagen.
Men neme een middelgroot spruitje de maat en voor een pondje spruitjes neemt men een kilootje postelein en haakt dan voor alle spruitje een kort truitje van postelein....... kook de postelein eerst kort zodat hij goed soepel is en dus makkelijker te bewerken met de haaknaald. Terwijl u de truitjes haakt kunnen de spruitjes en het kruimige aardappeltje alvast in de pan gaar koken.
Leg de truitjes op een theedoek te drogen terwijl u het kruimige aardappeltje tot puree stamt.
Als laatste trekt u elk spruitje zijn truitje aan en legt ze vervolgens op een bedje van aardappel puree. Overgiet het geheel met een kaassausje en u zet vanavond iets heel verrassends op tafel.”
“Nou groenteman doet u mij dan maar 6 kilo spruitjes en 12 kilo postelein en een mud aardappels.”
“Nou mevrouwtje u bent heel wat van plan.”
“Ja dat lijkt zo, maar ik heb de hele dating site uitgenodigd. En ik heb ook hele leuke buren. En ik hoop dat u ook kunt komen wat drinkt u bij het eten groenteman?”


Comments

Popular Posts